Komisja Rewizyjna Stowarzyszenia jest organem kontrolnym składającym się z 3 członków.
Skład Komisji Rewizyjnej:
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej:
Jan Kazimierz Krzewicki
Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej:
Ewa Smuk Stratenwerth
Sekretarz Komisji Rewizyjnej:
Adamska Jadwiga
Wybór Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego i Sekretarza Komisji należy do kompetencji Komisji Rewizyjnej i dokonywany jest na pierwszym posiedzeniu Komisji Rewizyjnej.
Członkiem Komisji Rewizyjnej nie może być osoba skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione umyślnie. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą pozostawać z członkami Zarządu oraz Rady w związku małżeńskim, ani też w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia.
Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
- kontrola przynajmniej raz w roku bieżącej działalności Stowarzyszenia, a przede wszystkim jego gospodarki finansowej pod względem legalności, celowości i prawidłowości wydatków oraz płacenia składek,
- składanie Walnemu Zebraniu Członków sprawozdań ze swej działalności,
- występowanie z wnioskiem w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium Zarządowi,
- występowanie do władz Stowarzyszenia z wnioskami wynikającymi z przeprowadzanych kontroli,
- dokonywanie wyboru podmiotu mającego zbadać sprawozdanie finansowe Stowarzyszenia zgodnie z przepisami o rachunkowości,
- kontrola rocznych sprawozdań z działalności Zarządu, w tym szczególnie sprawozdań finansowych oraz wydawanie opinii w tym zakresie,
- występowanie z wnioskiem o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków.
Szczegółowy zakres, zasady i tryb postępowania Komisji Rewizyjnej określi regulamin Komisji Rewizyjnej uchwalony przez Walne Zebranie Członków.
Uchwały Komisji Rewizyjnej zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków, przy czym dla ich podjęcia wymagana jest obecność Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego. W przypadku równej ilości głosów, decyduje głos Przewodniczącego Komisji.