Zarząd Stowarzyszenia jest organem składającym się z Prezesa, Wiceprezesa i 8 osób – członków Zarządu.
Skład Zarządu Stowarzyszenia:
Prezes Zarządu: Agnieszka Żukowska
Wiceprezes Zarządu: Krzysztof Jadczak
Członkowie Zarządu:
Ludwik Ryncarz
Barbara Snopek
Renata Kędzierska
Jan Paweł Kraśniewski
Tomasz Klimczak
Andrzej Krzewicki
Agnieszka Korajczyk-Szyperska
Iwona Sierocka
Wybór Prezesa i Wiceprezesa Zarządu należy do kompetencji Zarządu i dokonywany jest na pierwszym posiedzeniu Zarządu.
Do kompetencji Zarządu należy:
- kierowanie bieżącą pracą Stowarzyszenia,
- reprezentowanie Stowarzyszenia,
- kierowanie procesem opracowywania i realizacji LSR oraz innych wymaganych przepisami dokumentów,
- uchwalanie zmian LSR wynikających z wezwań Instytucji Zarządzającej, Instytucji Wdrażającej, wyników monitoringu i oceny własnej wdrażania LSR lub wynikających ze zmian aktów prawnych i innych dokumentów dotyczących wdrażania Podejścia Leader w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich,
- przygotowanie wniosku o dofinansowanie realizacji LSR i przystąpienie do konkursu na jej dofinansowanie,
- ogłaszanie konkursów, przyjmowanie i przedkładanie wniosków Radzie, celem dokonania wyboru do realizacji w ramach LSR,
- opracowywanie wniosków i innych dokumentów w celu pozyskiwania środków na realizację celów z innych programów pomocowych,
- zwoływanie Walnego Zebrania Członków,
- wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Członków i przygotowywanie wniosków na Walne Zebranie Członków,
- współdziałanie z organami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami społecznymi oraz innymi instytucjami w sprawach dotyczących działalności statutowej,
- składanie sprawozdań z działalności Zarządu na Walnym Zebraniu Członków,
- podejmowanie decyzji w sprawach majątkowych Stowarzyszenia z zastrzeżeniem uprawnień Walnego Zebrania Członków,
- przygotowywaniu wniosków do Walnego Zebrania Członków o odwołanie członka Rady,
- uchylenie uchwały Rady niezgodnej z aktami wewnętrznymi dotyczącymi działalności LGD,
- przyjmowanie nowych członków Stowarzyszenia spełniających warunki statutowe oraz odmowa przyjęcia w poczet członków, a także podejmowanie uchwał o ustaniu członkostwa i wykluczeniu ze Stowarzyszenia, zgodnie z przepisami niniejszego statutu,
- czuwanie nad terminowym uiszczeniem składek członkowskich oraz gospodarowanie nimi,
- zabezpieczenie obsługi administracyjno – biurowej do prowadzenia spraw Stowarzyszenia, w tym zatrudnianie Dyrektora Biura i innych pracowników, ustalanie struktury zatrudnienia i zasad wynagradzania pracowników Biura Stowarzyszenia – przy uwzględnieniu postanowień § 10 ust 2,
- ustalanie regulaminów obowiązujących w Stowarzyszeniu z wyłączeniem regulaminów zastrzeżonych do kompetencji innych władz,
- przygotowywanie projektu planu finansowego Stowarzyszenia,
- ustalenie warunków pokrycia kosztów ponoszonych przez członków organów Stowarzyszenia w związku z udziałem w posiedzeniach tych organów lub przez osoby niezrzeszone w Stowarzyszeniu, które realizują zadania zlecone przez Stowarzyszenie, w tym przez Biuro Stowarzyszenia,
- wykonywanie innych działań wymaganych przepisami lub związanych z realizacją zadań i celów Stowarzyszenia, o ile nie zostały one wyraźnie zastrzeżone do kompetencji innych władz Stowarzyszenia.
Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków, przy czym dla ich podjęcia wymagana jest obecność Prezesa lub Wiceprezesa. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Prezesa. Organizację i tryb pracy Zarządu określi regulamin uchwalony przez Walne Zebranie Członków. Oświadczenia woli w imieniu Stowarzyszenia składa dwóch członków Zarządu, z których co najmniej jeden pełni funkcję Prezesa lub Wiceprezesa Zarządu.