Operacje w ramach Przedsięwzięcia 3.1.1 będą służyły osiągnięciu:
• Celu ogólnego 3: Wzmocnienie i restrukturyzacja sektora turystycznego
• Celu szczegółowego 3.1: Rozwój promocji i informacji turystycznej
Tło
W erze nadmiaru informacji i niezwykle silnej konkurencji jednym z wstępnych warunków powodzenia na rynku turystycznym jest budowanie silnych marek poprzez promocję całych regionów lub nawet krajów. Tymczasem, pogranicze kujawsko-mazowieckie jest jednym z najmniej rozpoznawalnych obszarów turystycznych w Polsce. Na obecną sytuację wpływa wiele czynników niezależnych od rzeczywistej atrakcyjności turystycznej regionu, w tym ograniczone środki na promocję i informację, rozproszenie działań, słaby stopień regionalnej koordynacji akcji promocyjnych, niewystarczający poziom integracji branży turystycznej oraz współpracy na linii przedsiębiorcy – samorządy. Zakłada się, że LSR istotnie przyczyni się do rozwiązania tych problemów poprzez realizację szeregu projektów z zakresu promocji i informacji turystycznej.
Działania
Przedsięwzięcie będzie realizowane poprzez działania:
– ‘Małe projekty’,
Projekty
W ramach przedsięwzięcia realizowane będą projekty obejmujące marketing lub służące marketingowi walorów obszaru LGD, w tym:
– publikacja map i przewodników turystycznych
– szkolenia przewodników turystycznych i instruktorów turystyki
– szkolenia gestorów bazy noclegowej i gastronomicznej z zakresu wiedzy o okolicznych atrakcjach kulturowych i przyrodniczych
– regionalne działania promocyjne i marketingowe w Internecie
– publikacja wydawnictw, realizacja filmów, produkcja gadżetów promujących region
– dystrybucja materiałów promocyjnych
– organizacja imprez o charakterze promocyjnym w regionie (festiwale, wycieczki promocyjne, rajdy)
– uczestnictwo w targach turystycznych i innych imprezach promocyjnych poza regionem
– kampanie promocyjne w mediach.
Wskaźnik realizacji Przedsięwzięcia 3.1.1:
• 10 działań marketingowych lub służących marketingowi obszaru LGD.