Aktualności

OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW 2/2025

OGŁOSZENIE O NABORZE NR 2/2025

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania AKTYWNI RAZEM informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia w ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR.

  1. Zakres wsparcia: Ochrona dziedzictwa kulturowego lub przyrodniczego polskiej wsi – numer w systemie: 472406

Cel LSR : 1. Rozwój zielonej gospodarki na obszarze LGD AKTYWNI RAZEM Przedsięwzięcie LSR: P 1.1. „Natura i kultura się opłaca”

2. Podmioty uprawnione do ubiegania się o wsparcie:

O pomoc na operację może ubiegać się osoby prawne, w tym organizacje pozarządowe, jednostki sektora finansów publicznych oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną.

3. Termin oraz forma składania wniosków o wsparcie:

Termin składania wniosków od dnia 30.06.2025 r. – 31.07.2025 r.

Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE) , który jest dostępny pod adresem: https://epue.arimr.gov.pl. Szczegółowe wymagania dotyczące loginu i kodu dostępu do systemu zawarte są w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 10 marca 2023 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących loginu i kodu dostępu do systemu teleinformatycznego ARiMR.

W przypadku złożenia wniosku w inny sposób operacja nie zostanie wybrana przez LGD do realizacji. Warunkiem złożenia wniosku za pomocą PUE jest posiadanie przez wnioskodawcę numeru EP. O terminie złożenia wniosku decyduje data i godzina złożenia wniosku przez PUE. Potwierdzeniem złożenia wniosku jest informacja (UPO). UPO wysyłane jest przez system PUE na adres e-mailowy.

Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy wraz z załącznikami upubliczniony jest na stronie internetowej www.aktywnirazem.pl.

4. Forma pomocy, maksymalny dopuszczalny poziom pomocy oraz minimalna i maksymalna kwota pomocy

    1. Pomoc przyznawana jest na podstawie umowy o przyznanie pomocy w formie refundacji poniesionych wydatków kwalifikowalnych z możliwością zawnioskowania o wypłatę zaliczki (50%) lub wyprzedzającego finansowania. Jej wysokość zostanie ustalona na podstawie planowanych kosztów kwalifikowalnych zawartych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji.
    2. Maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację: tj. stosunek wysokości przyznanej pomocy do kosztów kwalifikowalnych, wynosi
      75% – w przypadku operacji realizowanej przez JSFP
      100% – w przypadku operacji realizowanej przez organizację pozarządową
    3. Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000 zł i nie wyższa niż 56 250 zł.

5. Miejsce publikacji regulaminu naborów wniosków o wsparcie:

Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Aktywni Razem w Gąbinie i Gorzewie oraz na stronie internetowej: www.aktywnirazem.pl w zakładce Nabory wniosków.

6. Dane do kontaktu:

Informacji na temat ubiegania się o przyznanie wsparcia udzielają pracownicy biura  LGD AKTYWNI RAZEM: 1) Gorzewo 46, 09-500 Gostynin; 2) ul. Stary Rynek 15, 09-530 Gąbin w godzinach pracy biur, pod numerami telefonu 24 276 61 33, kom. 698 062 726.

Podmiotem właściwym w sprawie o przyznanie pomocy jest Zarząd Województwa Mazowieckiego.

Dokumentacja do naboru:

Regulamin naborów wniosków o wsparcie – pobierz

Załączniki do regulaminu naboru:

1)  załącznik nr 1 – formularz WoPP udostępniony na Platformie Usług Elektronicznych ARiMR; – strona

2) załącznik nr 2 – wykaz załączników niezbędnych do przyznania pomocy, które powinny zostać dołączone do WoPP; – pobierz

  • – załacznik do WoPP  – instrukcja do WoPP – pobierz
  • – załącznik do WoPP – pomocniczy załącznik do instrukcji do WoPP – pobierz
  •  – załącznik do WoPP – informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Lokalną Grupę Działania – pobierz
  • – załącznik do WoPP – oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości, że wyraża on zgodę na realizację operacji, jeżeli operacja jest realizowana na terenie nieruchomości będącej w posiadaniu zależnym lub będącej przedmiotem współwłasności  pobierz
  • – załącznik do WoPP – oświadczenie o kwalifikowalności VAT – pobierz
  • – załącznik do WoPP  – szczegółowy opis zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo-finansowym – pobierz
  • – załącznik do WoPP – potwierdzenie niekomercyjnego charakteru operacji – pobierz
  • – załącznik do WoPP – informacja o składzie podmiotów wspólnie realizujących operację (jeśli dotyczy) – pobierz

3) załącznik nr 3 – lokalne kryteria wyboru operacji – pobierz

4) załącznik nr 4 – uzasadnienie zgodności z  kryteriami wyboru  – pobierz

5) załącznik nr 5 – Formularz UoPP  – pobierz

  • załącznik do UoPP – zestawienie rzeczowo-finansowe – pobierz
  • załącznik do UoPP – klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych- pobierz
  • załącznik do UoPP – wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością – pobierz

6) załącznik nr 6 – wykaz załączników do wniosku o płatność – pobierz

7) załącznik nr 7 – instrukcja logowania do Platformy Usług Elektronicznych ARiMR pobierz

8) załącznik  nr 8 – instrukcja zawierania umowy za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMRpobierz

9) załącznik nr 9 – informacja dla użytkownika Platformy Usług Elektronicznych ARiMR – powiadomienia smspobierz

10) załącznik nr 10 – instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR pobierz

11) załącznik nr 11 – instrukcja ustanawiania pełnomocników Platformy Usług Elektronicznych ARiMRpobierz