O nas - Komisja Rewizyjna

Komisja Rewizyjna Stowarzyszenia jest organem kontrolnym składającym się z 3 członków.

Skład  Komisji Rewizyjnej:

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej: Jan Kazimierz Krzewicki

Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej: Ewa Smuk Stratenwerth

Sekretarz Komisji Rewizyjnej: Adamska Jadwiga

Wybór Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego i Sekretarza Komisji należy do kompetencji Komisji Rewizyjnej i dokonywany jest na pierwszym posiedzeniu Komisji Rewizyjnej.

Członkiem Komisji Rewizyjnej nie może być osoba skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione umyślnie. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą pozostawać z członkami Zarządu oraz Rady w związku małżeńskim, ani też w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia.

Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:

  1. kontrola przynajmniej raz w roku bieżącej działalności Stowarzyszenia, a przede wszystkim jego gospodarki finansowej pod względem legalności, celowości i prawidłowości wydatków oraz płacenia składek,
  2. składanie Walnemu Zebraniu Członków sprawozdań ze swej działalności,
  3. występowanie z wnioskiem w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium Zarządowi,
  4. występowanie do władz Stowarzyszenia z wnioskami wynikającymi z przeprowadzanych kontroli,
  5. dokonywanie wyboru podmiotu mającego zbadać sprawozdanie finansowe Stowarzyszenia zgodnie z przepisami o rachunkowości,
  6. kontrola rocznych sprawozdań z działalności Zarządu, w tym szczególnie sprawozdań finansowych oraz wydawanie opinii w tym zakresie,
  7. występowanie z wnioskiem o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków.

Szczegółowy zakres, zasady i tryb postępowania Komisji Rewizyjnej określi regulamin Komisji Rewizyjnej uchwalony przez Walne Zebranie Członków.

Uchwały Komisji Rewizyjnej zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków, przy czym dla ich podjęcia wymagana jest obecność Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego. W przypadku równej ilości głosów, decyduje głos Przewodniczącego Komisji.

O nas

Inicjatorem powstania Stowarzyszenia była Fundacja AKTYWNI RAZEM działająca jako Lokalna Grupa Działania i wdrażająca Inicjatywę Leader w latach 2006 -2008 w ramach II Schematu Pilotażowego Programu Leader + oraz w latach 2009 – 2015 w ramach Osi 4 Leader objętej Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

Czytaj Więcej

PS WPR 2023-2027

31 sierpnia 2022 roku, Komisja Europejska zatwierdziła przygotowany przez Polskę Plan Strategiczny dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 (PS WPR 2023-2027). Dokument został przygotowany na podstawie analizy potrzeb polskiego rolnictwa, wykorzystując możliwości, jakie oferuje zreformowana Wspólna Polityka Rolna (WPR).

Czytaj Więcej

Obszar LGD

Teren Lokalnej Grupy Działania obejmuje 12 sąsiadujących ze sobą gmin: Gmina Brudzeń Duży, Miasto i Gmina Gąbin, Gmina Gostynin, Urząd Miasta Gostynina, Gmina Iłów, Gmina Łąck, Gmina Nowy Duninów, Gmina Pacyna, Miasto i Gmina Sanniki, Gmina Słubice Gmina Stara Biała, Gmina Szczawin Kościelny.

Czytaj Więcej

Polecamy

I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS)
Operacja, której celem jest promowanie zatrudnienia, wzrostu równości płci, w tym udziału kobiet w rolnictwie, włączenia społecznego i rozwoju lokalnego na obszarach wiejskich, w tym biogospodarki o obiegu zamkniętym i zrównoważonego leśnictwa, współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027.