O nas - Rada

Rada Stowarzyszenia jest organem składającym się z 15 członków.

Skład  Rady Stowarzyszenia:

  1. Paulina Szczesna –  sektor: społeczny
  2. Monika Deja – sektor:  społeczny
  3. Gabriel Wieczorek – sektor:  publiczny (władza publiczna)
  4. Agnieszka Marciniak – sektor : publiczny (władza publiczna)
  5. Janusz Witeczek –  sektor: społeczny
  6. Mateusz Szymański – sektor: gospodarczy
  7. Paulina Toruniewska – sektor:  publiczny (władza publiczna)
  8. Piotr Kwiatkowski – sektor: publiczny (władza publiczna)
  9. Damian Krysiak – sektor: publiczny (władza publiczna)
  10. Katarzyna Mikołajczyk – sektor: publiczny (władza publiczna)
  11. Michał Wojnarowski – sektor: społeczny
  12. Ireneusz Paweł Kamiński – sektor: społeczny
  13. Katarzyna Wrześniewska – Kamińska – sektor: publiczny oraz społeczny
  14. Aneta Kajak-Kołodziejska – sektor:  gospodarczy
  15. Tomasz Nowacki – sektor: publiczny oraz społeczny

Wybór Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego i Sekretarza Rady należy do kompetencji Rady i dokonywany jest na pierwszym posiedzeniu Rady. Skład Rady oraz podejmowane przez nią uchwały muszą spełniać następujące wymogi:

  1. żadna z grup interesu określonych w § 2 Statutu nie posiada więcej niż 49% praw głosu,
  2. co najmniej połowę członków Rady stanowią podmioty lub przedstawiciele reprezentujący: partnerów gospodarczych i społecznych oraz mieszkańców, podmioty reprezentujące społeczeństwo obywatelskie, w tym działające na rzecz ochrony środowiska, organizacje pozarządowe oraz podmioty odpowiedzialne za promowanie włączenia społecznego, równouprawnienia płci i niedyskryminacji,
  3. co najmniej 50% głosów w decyzjach dotyczących wyboru operacji pochodzi od partnerów niebędących instytucjami publicznymi.

Do wyłącznej kompetencji Rady należy wybór operacji, zgodnie z opracowaną pisemną, niedyskryminującą i przejrzystą procedurą wyboru oraz na podstawie obiektywnych kryteriów wyboru, przy jednoczesnym zapewnieniu  uniknięcia konfliktów interesów.   Decyzje podejmowane przez Radę zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków, przy czym dla ich podjęcia wymagana jest obecność Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego. W przypadku równej ilości głosów, decyduje głos Przewodniczącego Rady.   Rada działa zgodnie z regulaminem uchwalonym przez Walne Zebranie Członków.

REGULAMIN RADY LGA AKTYWNI RAZEM z 24 maja 2018 r.

O nas

Inicjatorem powstania Stowarzyszenia była Fundacja AKTYWNI RAZEM działająca jako Lokalna Grupa Działania i wdrażająca Inicjatywę Leader w latach 2006 -2008 w ramach II Schematu Pilotażowego Programu Leader + oraz w latach 2009 – 2015 w ramach Osi 4 Leader objętej Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

Czytaj Więcej

PS WPR 2023-2027

31 sierpnia 2022 roku, Komisja Europejska zatwierdziła przygotowany przez Polskę Plan Strategiczny dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 (PS WPR 2023-2027). Dokument został przygotowany na podstawie analizy potrzeb polskiego rolnictwa, wykorzystując możliwości, jakie oferuje zreformowana Wspólna Polityka Rolna (WPR).

Czytaj Więcej

Obszar LGD

Teren Lokalnej Grupy Działania obejmuje 12 sąsiadujących ze sobą gmin: Gmina Brudzeń Duży, Miasto i Gmina Gąbin, Gmina Gostynin, Urząd Miasta Gostynina, Gmina Iłów, Gmina Łąck, Gmina Nowy Duninów, Gmina Pacyna, Miasto i Gmina Sanniki, Gmina Słubice Gmina Stara Biała, Gmina Szczawin Kościelny.

Czytaj Więcej

Polecamy

Europejski fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie
Operacja, której celem jest wspieranie lokalnego rozwoju na obszarach wiejskich, współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 19.4 „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji”, działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Europejski Fundusz na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie. Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 - Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.